zondag 18 november 2007

Zon 18-11-2007: een fris knooppuntenritje.

"Tedju tis kaad", dat waren de woorden waarmee Jan me aanmaande het verslag van deze zondag te beginnen, en dat was nog niet eens zo'n kwaad idee.

Met min 2 op de thermometer deze morgen kunnen we echt wel spreken van zeer fris weer. Zelfs Peter heeft vandaag niet getwijfeld om zijn winterhandschoenen aan te doen. Voor mij was het na een week "zieken" al waar uitkijken hoe het me zou vergaan op de fiets. Niet dat een mens het zo snel afleert, maar toch met zo'n restant van een verkoudheid in je lijf, gaat het toch een beetje minder.

Daarbij komt nog dat Jeroen om 11 uur terug in Machelen moest zijn. Ik kon ook niet veel langer wegzijn want ik moest in de vroege namiddag in Aalst zijn voor een basketwedstrijd van mijn dochter.

Andy was niet mee, hij moest een verjaardag vieren. Peter was wel van de partij en Jeroen was er natuurlijk ook weer bij. Daar waar Andy anders zo'n beetje de ritten uitstippelt, heb ik voor een knooppuntenritje gezorgd. Via http://www.fietsnet.be/ kon ik relatief snel een ritje uittekenen van om en bij de 60 km. Zo konden we rijden en toch op tijd zijn waar we moesten zijn.



Fris was het in ieder geval, een frigo om de drank fris te houden was absoluut niet nodig. Ons tempo was weer één dat er mocht zijn.
Het parcours was eigenlijk wel mooi. We reden dankzij de knooppunten langs wegen waar geen van ons drieën ooit al eens langs gereden hadden. Mooie landwegen ! Maar met relatief wat bochtenwerk hé.

Om de rit met lange rechte stukken af te sluiten keerden we naar Deinze terug via de jaagpaden van het Schipdonkkanaal vanaf Desselgem.

Weer een leuke verademing, vond ik, als was ik niet top.
Peter vertrouwde me ook nog toe dat hij vond dat we over het algemeen een schoon tempo rijden en dat het misschien interessant zou kunnen zijn om een ietsje trager te rijden maar misschien ietsje langer. Een interessante gedachte, lijkt me. Wat vinden jullie hiervan ?

Volgende week zal Peter er niet bij zijn. De week erop zal hij er wellicht wel weer zijn.
Voor de anderen is het tot volgende week hé.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.