zondag 20 december 2015

20/12/2015: Sponsortocht

Best veel volk deze ochtend aan Machelen-brug. En terecht, want met 10 graden, droge banen en af en toe het zonnetje was het prima fietsweer. Op het appel: Joeri, Jonas, Gunther, Eddy, Wim, Kevin, Dirk, Hans en een aantal minder gekende gastrenners. Op het programma: tegenwindkilometers tot Waregem, nadien wat glooiende wegen (inclusief de Poelberg, de puist van het Meetjesland) tot in Deinze (en terug naar Machelen).

Twee opvallendheden tijdens de rit: ik heb morgen ervaren waarom het fijn moet zijn om, zoals Jonas, tegen Gunther 'mijn broer' te mogen zeggen. Bij een eerste lekke band met mijn fiets (ooit, na +- 15K-20K) was Gunther er meteen bij om me te helpen depanneren. Mijn enige bijdrage aan mijn eigen lekke band is dat ik Gunther's fiets stabiel hield. Met succes wel, zijn fiets viel niet om. Toegegeven, anders stonden we wellicht nog steeds langs de kant te wachten tot ik mijn pomp op het ventiel had gekregen, maar het blijft een zeer mooi en collegiaal gebaar.

Een tweede moment was de smak van Eddy tegen het asfalt. Bizar genoeg leken de twee grootste slachtoffers van zijn val niet frame, knie, schouder of remgreep - maar zijn twee bidonhouders. Vermoedelijk met een welgemikte kniestoot stampte Eddy beide dranksbushouders uit zijn frame als waren het de voortanden van meneer Konijn tijdens een uit de hand gelopen Paashazenruzie. Veel verlies aan zelfvertrouwen of conditie kostte de val gelukkig niet, want nadien peddelde Eddy vlot mee op kop.

Een leuke rit, prima parcours en fijn gezelschap. Elke aanwezige zal het beamen: we tankten voldoende krediet om donderdagavond schaamteloos kerstavond te vieren. Fijne feestdagen, MRNZ!

1 opmerking:

  1. hehe...mooi verslag!
    We gaan de komende ritten toch eens naar het meetjesland rijden om te tonen waar dit is :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.