zondag 4 september 2011

Zondag 4-9-2011 : Naar Bellegem toe

Na de uiterst zwoele dag van gisteren, kregen we na de onweersgolf van deze nacht, vooral natte wegen onder de wielen geschoven.  We was vier man.  De anderen die zich door het weer hebben laten afschrikken bleken achteraf ferm ongelijk te hebben gehad.  De vier waren Maarten, Vincent, David en ikzelf.

Klik voor grotere weergave met meer mogelijkheden
De rit zelf trok eens een andere richting uit, een richting die in het voorjaar al eens min of meer verkend is geweest.  Vlak naar Harelbeke. Van daar uit via mooie wegen en zelfs een stukje oude spoorwegbedding werden we naar Kortrijk geleid.

Daar toerden we wat rond en eigenlijk was het verbazend dat het zelfs daar al hier en daar goed hellend kan zijn.  De Vlaskouter, 't Hoge (vandaar wellicht ook de naam) en het President Kennedypark, dat was zo'n beetje de côté waar we toerden.  Kort daarna reden we een helling op die de naam "Madonettenberg" draagt.

Via "Sint-Anna" en "Smokkelpot" lieten we Aalbeke aan onze linkse kant liggen en reden we door naar Bellegem.  Ook daar ging het weer naar omhoog.  We passeerden Bellegembos en werden door de gps zo langs binnenwegen naar de oever van het kanaal van Bossuit geloodst.  Onderweg was ik zeker niet de enige die deze mooie streek aan het leren kennen was. Ik dacht dat Maarten nog zei : "Ik wist niet dat het hier zo heuvelachtig was, maar we blijven maar bijleren hé".

Eens aan het kanaal, volgden we dat een tijdje om zo de terugweg te vinden vanuit Zwevegem.  Zo ging het naar Deerlijk - Belgiek, Waregem en vonden we al gauw in Olsene de Leie terug om zo naar het startpunt te rijden.

Opmerkelijk was dat we zo goed als geen regen hebben gehad tijdens deze tocht, hoewel de lucht wel heel zwaar bewolkt was.

We zijn weer meegenomen geweest in een hele mooie streek die we eerder nog niet al te vaak hadden aangedaan.

Ik kan er maar één ding aan toevoegen hé: "de afwezigen hadden ééns te meer ongelijk.

Heel graag tot de volgende.  En als u, bij het lezen van deze site, bij uzelf zegt ik moet dit eens proberen, aanzel dan niet.  Stuur een mail om nog een vraagje te stellen of zo, of kom gewoon mee.


Eddy

3 opmerkingen:

  1. ja ik had toch beter mijn fietskleren aangetrokken... ik had de zaterdagavond nog 'mijn kilometers' gereden en dat volstond voor het weekend ; ik wou geen regenrit maken, maar blijkbaar werd het dat niet....


    michael

    BeantwoordenVerwijderen
  2. slechte benen, mooie rit op een voor mij onbereden parcours.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Was mooi ritje...tot zelfs cross :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.